Reaktyviojo sinchroninio variklio vektorių diagrama
Abstract
Oro tarpo magnetinio srauto tankio sukurtas elektrovaros vektorius Eδ klasikinėje teorijoje skaidomas į įtampų kritimus inkaro reakcijos induktyviosiose varžose X ad ir Xaq . Šias varžas nustatyti yra sudėtinga ir gaunamos gana didelės paklaidos. Vertindami kampą β (kampas tarp magnetinio srauto tankio pirmosios harmonikos ir srovės vektorių), oro tarpo magnetinio srauto tankio elektrovaros vektorių Eδ galime išskaidyti į įtampų kritimus varžose Rδ ir Xδ . Braižant klasikinę vektorių diagramą, reikia žinoti: fazinę maitinimo įtampą, inkaro srovę, kampą tarp srovės ir įtampos vektorių, inkaro apvijos aktyviąją varžą ir sklaidos induktyviąją varžą, skersinę ir išilginę inkaro reakcijos induktyviąsias varžas. Žinodami šiuos sinchroninės mašinos parametrus, galime braižyti klasikinę įtampų vektorių diagramą. Pateikiama reaktyviojo sinchroninio variklio įtampų vektorių diagrama, kurioje nenaudojami sunkiai nustatomi parametrai Xad ir Xaq , bei įvertinami galios nuostoliai magnetolaidyje PFe . Variklio apkrovos kampas θ apskaičiuotas klasikiniu metodu, kinta [43,3°;54,1°] intervale, jei išilginė ir skersinė sinchroninės induktyviosios varžos X d , Xq kinta ±10%. Naudojantis šiame darbe pateikiama metodika, apkrovos kampas θ kinta [54,5°;56,7°] intervale. Il. 2, bibl. 6 (lietuvių kalba; santraukos lietuvių, anglų ir rusų k.).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The copyright for the paper in this journal is retained by the author(s) with the first publication right granted to the journal. The authors agree to the Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0) agreement under which the paper in the Journal is licensed.
By virtue of their appearance in this open access journal, papers are free to use with proper attribution in educational and other non-commercial settings with an acknowledgement of the initial publication in the journal.