Akies rainelės atvaizdo plokštumoje matematinis modeliavimas
Abstract
Sukurtas universalus trimatis matematinis akies modelis, kuriuo galima modeliuoti trijų rūšių posūkius (horizontalųjį, vertikalųjį, sukties), kaip ir realios akies. Matematinis modelis įgyvendintas MATLAB programų paketu. Akies posūkiams aprašyti panaudota kvaternionų matematika. Sukurtas akies matematinis modelis panaudotas rainelės geometrijai tirti, tačiau jį galima naudoti ir kitiems tyrimams. Atlikus tyrimus pastebėta, kad vyzdys ir rainelė, didėjant akies posūkio kampui, siaurėja sukimo kryptimi pagal kosinuso dėsnį. Akies modelį sukant ±30 laipsnių diapazone, rainelėje esantys meridianų segmentai neišlinksta. Maksimalus meridianų segmentų ilgio pokytis neviršija 13 procentų (keičiasi pagal kosinuso dėsnį), o pasvirimo kampas – 4 laipsniai nuo pradinio (keičiasi pagal parabolės dėsnį). Lygiagrečių lankai, didėjant akies posūkio kampui, siaurėja sukimo kryptimi pagal kosinuso dėsnį, o atstumai tarp lygiagrečių mažėja ir kinta pagal kosinuso dėsnį. Sukant koordinačių sistemą tokiu pat kampu kaip ir sukties judesys, galima panaikinti sukties judesio įtaką žiūros linijos nustatymui. Sukties judesys sugriauna harmoninį segmentų ilgio ir kampo kitimą. Il. 10, bibl. 6 (lietuvių kalba; santraukos lietuvių, anglų ir rusų k.).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The copyright for the paper in this journal is retained by the author(s) with the first publication right granted to the journal. The authors agree to the Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0) agreement under which the paper in the Journal is licensed.
By virtue of their appearance in this open access journal, papers are free to use with proper attribution in educational and other non-commercial settings with an acknowledgement of the initial publication in the journal.